دوشنبه , آوریل 19 2021
خانه / سبک زندگی اهل بیت / ۸ تمرین آسان برای رفع خستگی چشم
3091305 660x330 - ۸ تمرین آسان برای رفع خستگی چشم

۸ تمرین آسان برای رفع خستگی چشم

با این حال، برخی از افراد به دلیل خیره شدن به صفحه نمایش رایانه یا گوشی کار، از ضعف بینایی رنج می‌برند که برخی از آن‌ها به درمان مناسب متوسل می‌شوند؛ اما تعدادی از پزشکان متخصص و محققان تمرینات ساده‌ای را پیشنهاد کرده اند که به آرامش و رفع خستگی چشم بعد از یک روز کاری طولانی کمک می‌کند.

 

در این گزارش ۸ تمرین آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا خستگی چشم خود را رفع کنید:

۱- تمرین ۲۰ دقیقه کارچشم / ۲۰ فوت / ۲۰ ثانیه

اگر تمام روز خود را مقابل صفحه رایانه می‌گذرانید، باید هر ۲۰ دقیقه کمی مکث کنید، سپس به چیزی درفاصله ۲۰ فوت دورتر خیره شوید و به مدت ۲۰ ثانیه به آن نگاه کنید. با این کار شما به چشم خود فرصت استراحت می‌دهید.

 

عید//

 

 

۲- حرکت دورانی چشم

 

تمرین حرکت دورانی چشم باید به روشی مستقیم انجام شود؛ با چرخاندن آرام چشم در جهت عقربه‌های ساعت شروع کرده و ۵ دایره بکشید، سپس جهت خلاف حرکت عقربه ساعت این کار را انجام دهید و ۵ دایره بکشید، این روند را ۳ بار در روز تکرار کنید.

 

 

 

عید//

 

 

 

۳- تمرین پنهان کردن چشم با استفاده از کف دستان

تمرین پنهان کردن چشم با کف دست یک روش ایده آل برای تسکین عصب است، به گونه‌ای که در یک اتاق تاریک بنشینید، سپس دستان خود را با هم گرم کنید، سپس آن‌ها را روی چشم خود قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه نفس عمیق بکشید.

 

عسل؛ معجونی که خواص آن شما را از پزشک بی نیاز می‌کند.

 

 

عید//

 

 

۴- حرکت چشم به سمت بالا و پایین

تمرین حرکات چشم به سمت بالا و پایین باید در حالت ایستاد و نشسته به صورت مستقیم انجام شود. ۵ مرتبه چشم خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و در هر جهت تمرکز کنید. این روند را ۳ بار در روز تکرار کنید.

 

 

 

عید//

 

 

۵- حرکت چشم به چپ و راست

چشم‌های خود را ۵ بار به سمت راست و سپس به سمت چپ حرکت دهید و سعی کنید روی چیزی که می‌بینید تمرکز کنید. این تمرین را ۳ بار در روز تکرار کنید.

 

 

عید//

 

 

۶- چشمک زدن

 

هر دقیقه ۱۰ تا ۱۵ بار چشم خود را باز و بسته کنید و این تمرین را به مدت دو دقیقه در روز انجام دهید.

 

 

عید//

 

 

۷- تمرین تبادل تمرکز

تمرین تبادل تمرکز با قرار دادن انگشت شست در مقابل چشم و سپس تمرکز برای ۱۰-۱۵ ثانیه، سپس تمرکز روی جسمی انجام می‌شود که در فاصله ۱۰ تا ۲۰ فوتی قرار دارد. برای یک دوره ۱۰-۱۵ ثانیه این کار را انجام دهید، سپس روی شی بسیار دور برای مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تمرکز کنید.

 

 

 

 

عید//

 

 

۸- حرکت مورب چشم

حرکت مورب چشم به معنای نگاه به گوشه چشم است؛ به گونه‌ای که در هر جهت ۵ مرتبه به چشم چپ به صورت مورب نگاه می‌کنید و آن را به سمت راست حرکت می‌دهید، سپس به چشم راست به صورت مورب نگاه می‌کنید و در حالی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید آن را به سمت چپ حرکت می‌دهیدو این تمرین را ۳ بار در روز تکرار کنید.

 

گوسفند کُردی مقاوم ترین نژاد نسبت به بیماری ها مقالات

 

 

عید//

منبع : shiateb.com

قالب وردپرس

درباره‌ی جواد عصمتی

حتما ببینید

985e29c1 80c9 4903 aa36 62b5b6fbd36e 238x165 - ماجرای استفاده نکردن رهبر انقلاب از ماسک‌ و پوشاک خارجی/ دولت تحریم‌پوش و سفره خالی مردم

ماجرای استفاده نکردن رهبر انقلاب از ماسک‌ و پوشاک خارجی/ دولت تحریم‌پوش و سفره خالی مردم

بسم الله الرّحمن الرّحيم و صلّى اللّه على محمّد و آله الطّاهرين و لعنة الله …

دیدگاهتان را بنویسید