دوشنبه , سپتامبر 21 2020
خانه / تغذیه و سلامتی / مهمترین اطلاعات و مشاوره در مورد تغذیه کودکان در هر سنی

مهمترین اطلاعات و مشاوره در مورد تغذیه کودکان در هر سنی

عادت خوردن فرزند شما و توانایی پذیرش انواع مختلف مواد غذایی در اوایل کودکی شکل می گیرد ، بنابراین انتخاب یک رژیم متنوع و مناسب می تواند به کودک شما فرصت دهد تا از انواع غذاهای مغذی لذت ببرد.

کودکان و نوجوانان همچنین برای رشد و پیشرفت توانایی های لازم برای یادگیری و بازی به مواد غذایی مناسب نیاز دارند ، این بدان معنی است که کودکان به مواد غذایی و نوشیدنی های سرشار از مواد مغذی و نه غذاهایی که حاوی کالری ، چربی یا قند زیادی هستند ، نیاز دارند ، بنابراین در مقاله ما امروز مهمترین اطلاعات و توصیه هایی را در مورد تغذیه کودکان ارائه می دهیم. .

تغذیه نوزادان

بهترین راه برای تأمین نیازهای غذایی شیرخواران شیر طبیعی شیر مادر است ، زیرا به ایجاد ایمنی قوی بدن کمک می کند ، اما هنگامی که شیردهی امکان پذیر نیست می توان از یک فرمول سویا تغذیه ای استفاده کرد که جایگزینی برای شیر مادر است و نوعی محصول تجاری است که براساس پروتئین موجود در سویا ساخته می شود. از سویا فرآوری شده به عنوان منبع پروتئین استخراج می شود و به صورت پودر یا مایع است و نباید آن را با شیر سویا یا شیر سایر گیاهان اشتباه گرفت.

شایان ذکر است نوزادان در سن 5 ماهگی و جوانتر به هیچ عنوان تغذیه ای غیر از شیر مادر یا شیر فرمول نیاز ندارند و باید همچنان شیر مادر یا شیر فرمول را حداقل در 12 ماه اول زندگی خود دریافت کنند ، کودک دیگر شیر مادر را مصرف می کند. هر چه بالاتر باشد ، بهتر است و نیازی به شیرخواران برای خوردن شیر گاو نیست.

در مورد کودکان در حدود 6 ماهگی ، زمان آن است که غذاهای جامد را وارد رژیم غذایی کودک کنید ، زیرا برخی غذاهای جامد را می توان با کمی شیر مادر یا شیر سویا وارد و مخلوط کرد.

در سن 6 تا 8 ماهگی می توانید غذاهای گیاهی دیگری مانند سبزیجات از جمله سیب زمینی ، لوبیای سبز ، هویج و نخود فرنگی را شروع کنید ، اما قبل از اینکه کودک آنها را بخورد باید علاوه بر میوه هایی مانند موز پوره شده ، آوکادو ، هلو یا آب سیب آنها را به خوبی پخته و پوره کنید.

اما در سن 8 ماهگی و بالاتر ، برخی از کودکان می توانند بیسکویت ، نان ، غلات خشک و غذاهای غنی از پروتئین ، مانند توفو یا لوبیای خوب پخته و پوره شده.

تغذیه برای کودکان و نوجوانان

راز تأمین غذای سالم خانواده ، تهیه غذاهای خوشمزه و سرشار از مواد مغذی در هر وعده غذایی است ، هنگامی که کودکان غذاهای مناسب را بخورند و از غذای پرمصرف و مورد نیاز برای رشد بدن و مغز خود استفاده کنند ، طبعاً آنها تمایل کمتری به مواد فقیر مواد مغذی مانند نوشابه ، چیپس سیب زمینی ، شیرینی و شیرینی خواهند داشت.

کودکانی که در رژیم غذایی گیاهی سالم پرورش یافته اند ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان ، چاقی ، دیابت و سایر بیماری های شایع کم هستند. نوجوانانی که در رژیم غذایی گیاهخواری پرورش می یابند ، اغلب حفظ وزن سالم را آسان تر می کنند و همچنین با آکنه و آلرژی مشکل کمتری دارند. و مشکلات گوارشی در مقایسه با همسالان خود که فقط محصولات حیوانی می خورند.

کودکان آمریکایی اغلب قبل از اتمام دوره دبیرستان رگه هایی از چربی در شریان های خود دارند.کودکانی که یک رژیم غذایی کامل بر اساس گیاهان می خورند ، میزان مصرف غذاهای پر از چربی های اشباع و کلسترول را کاهش می دهند و این باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

هنگامی که نوبت به شیر در نوجوانان می رسد ، تحقیقات نشان می دهد که لبنیات فواید کمی برای رشد استخوان در نوجوانان ندارند. یک مطالعه در سال 2005 منتشر شده در کودکان نشان داد که مصرف شیر باعث بهبود سلامت استخوان در نوجوانان نمی شود و یک مطالعه دیگر رژیم های غذایی را دنبال می کند. و فعالیت بدنی و تصادفات شکستگی در نوجوانان به مدت هفت سال و نشان داد که لبنیات و کلسیم مانع از قرار گرفتن در معرض شکستگی در نوجوانان نمی شوند.

غلات غذایی حبوباتی مانند گندم و ذرت و حبوباتی مانند لوبیا ، لوبیا ، عدس و نخود است .این غلات غذایی حاوی مواد مفید بسیاری برای سلامتی هستند و کربوهیدرات های موجود در آنها سوخت لازم را برای رشد بدن های جوان و حفظ فعالیت آنها فراهم می کنند.

در سالهای اخیر تنوع زیادی در محصولات غذایی و مواد مغذی وجود داشته است که به دانه های مغذی در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی متکی هستند و با داشتن گزینه های بسیار و محصولات غذایی دشوار است که بدانید کدام یک از آنها برای کودک شما مناسب ترین است ، بنابراین باید محصولاتی را انتخاب کنید که غلات سبوس دار را به عنوان اولین ماده روی برچسب معرفی می کند.

از نان گندم سفید نیز می توان برای تهیه ساندویچ و خدمت به کودک یا بیسکویت های ترد یا ماکارونی غلات کامل استفاده کرد.

تغذیه کودکان با میوه و سبزیجات

برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان ، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر در هر وعده غذایی برای حفظ سلامتی ضروری است.

برای صبحانه می توانید:

  • انواع توت ها تازه حاوی آنتی اکسیدان ها را بخورید و کولین و آهنى كه كبد نیاز به سم زدایی دارد ، زیرا توت ها را به صورت آب میوه یخ زده یا مست می خورند.
  • هندوانه خرد شده را که حاوی ماده سم زدایی به نام گلوتاتیون است بخورید همچنین منبع خوبی از لیکوپن است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.
  • آناناس را بخورید: آناناس حاوی آنزیمی به نام برملاین است که التهاب روده را کاهش داده و هضم پروتئین را تحریک می کند.
  • زغال اخته را بخورید ، که حاوی آنتی اکسیدان است.
  • آب لیمو بنوشید ، که بدن را سم زدایی می کند و خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد.
  • یک فنجان آب پرتقال طبیعی بنوشید یا گیلاس میل کنید.

در مورد ناهار می توانید:

  • هویج ترد و غلیظ سرشار از بتاکاروتن بخورید ، که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، سرطان و کوری را کاهش می دهد ، روند پیری را کند می کند ، عوارض دیابت را کاهش می دهد ، عملکرد ریه ها را بهبود می بخشد ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و نقص را اصلاح می کند. DNA و کلسترول بد را کاهش می دهد.
  • خوردن برش های سیب باعث بهبود سلامتی سیستم عصبی و اعصاب ، محافظت در برابر زوال عقل ، کاهش خطر سکته مغزی ، کاهش کلسترول بالا ، محافظت در برابر سرطان به ویژه سرطان پستان می شود ، در کاهش وزن ، محافظت در برابر چاقی ، سلامت قلب را تقویت می کند و آن را از آسیب محافظت می کند. بیماری های مختلف ، کمک به بهبود هضم و محافظت از روده.

و برای شام می توانید سبزیجات مانند:

  • کلم بروکلی که حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است ، به شما کمک می کند تا سلامت سیستم عصبی انسان بهبود یابد ، و ماده غذایی ایده آل برای تقویت کارکردهای مغز است ، زیرا همچنین به تنظیم میزان فشار خون ، جلوگیری از سرماخوردگی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان کمک می کند.
  • ذرت که حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 3 است ، خطر کلسترول را کاهش می دهد ، همچنین به محافظت از قلب در برابر سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند و به جلوگیری از تصلب شرایین کمک می کند.
  • فلفل که در درمان سرماخوردگی ، آنفولانزا و گلو درد ، افزایش میزان سوزاندن چربی بدن ، از دست دادن وزن و تحریک متابولیسم کمک می کند ، همچنین یک عامل پیشگیرانه در برابر حملات قلبی ، جلوگیری از لخته شدن خون و تصلب شرایین است و کاهش مناسب و مؤثر کلسترول مضر در بدن است. تری گلیسیرید.
  • نخود فرنگی منجمد شده که ایمنی بدن را تقویت می کند و از ابتلا به سرطان معده جلوگیری می کند ، همچنین سرشار از فیبر است که روند هضم را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند ، علاوه بر این سرشار از ویتامین های K و B و همچنین کلسیم است که همه اینها باعث تقویت استخوان های سالم و تقویت آنها می شود ، این یک محافظت در برابر شکستگی است. و شکنندگی.

شایان ذکر است که مواد مغذی با ارزش موجود در میوه ها را می توان با نوشیدن آب میوه به دست آورد ، اما آب میوه نمی تواند جایگزین خوردن میوه و سبزیجات خرد شده شود ، بنابراین باید بیشتر از نوشیدن آب آنها بر خوردن برش های میوه تمرکز کنید.

تغذیه نوزادان لبنیات کم چرب

مواد مغذی موجود در این گروه برای کودکان بسیار مهم است ، زیرا آنها حاوی پروتئین ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم و فسفر هستند ، اما بیشتر نوجوانان به اندازه کافی کلسیم یا پتاسیم دریافت نمی کنند و خوشبختانه برای به دست آوردن مواد لبنی لازم برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز نوجوانان بسیار آسان است.

بسیاری از لبنیات سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم و فسفر هستند که در بین آنها وجود دارد.

  1. شیر کم چرب ، که می تواند برای صبحانه ، ناهار و شام نوشیده شود.
  2. ماست بدون چربی یا کم چرب ، که می تواند برای صبحانه یا به عنوان یک میان وعده بعد از مدرسه میل شود.
  3. انواع پنیرها ، که به عنوان میان وعده در نظر گرفته می شوند و انرژی بدن را تأمین می کنند.
  4. منابع غیر حیوانی این مواد مغذی همچنین شامل شیر سویا ، شیر سویا و توفو حاوی کلسیم است.

تغذیه کودکان با پروتئین

پروتئین هم در طیور و هم در گوشت ماهی یافت می شود ، همچنین در تخم مرغ ، لوبیا و آجیل های بدون چربی ، این مواد مغذی برای کودکان ضروری است ، زیرا دریافت مقدار کافی پروتئین در هر وعده غذایی به طولانی تر شدن احساس سیری و احساس رضایت پس از خوردن غذا کمک می کند.

در حالی که بیشتر کودکان در هنگام ناهار و شام مقدار زیادی پروتئین مصرف می کنند ، لزوماً به میزان کافی پروتئین مورد نیاز بدن خود را دریافت نمی کنند ، بنابراین فرزندانتان نیز صبح ها صبحانه در هنگام صبحانه تخم مرغ یا لوبیا بخورند. لوبیا با سبزیجات خام و بوقلمون بدون چربی خرد شده.

چرا تغذیه کودک اهمیت دارد؟

تغذیه در تمام مراحل زندگی ما ، از شیرخواری تا پیری مهم است ، اما برای حفظ سلامتی پس از بلوغ ، کودکان برای سالم ماندن به مواد مغذی مناسب احتیاج دارند.تغذیه برای کودکان همچنین می تواند به ایجاد پایه و اساس عادتهای غذایی سالم و دانش غذاهای سالم کمک کند. کودک شما می تواند در طول زندگی آن را بخورد.

چه مواد مغذی را انتخاب کنید؟

  • پروتئین های لاغر را از منبعی مانند مرغ ، لوبیا ، غذاهای دریایی ، آجیل و دانه انتخاب کنید.
  • همچنین باید هر روز میوه و سبزیجات تازه ، کنسرو شده یا یخ زده مصرف کنید ، اما باید غذاهای کنسرو شده و غذاهای یخ زده ای را که بدون چربی هستند استفاده کنید و حاوی قندهای اضافه ای نیست.
  • شما باید غذاهایی را که حاوی دانه است ، مانند نان و ماکارونی بخورید.
  • به دنبال لبنیات کم چربی مانند شیر و پنیر باشید.
  • همچنین محدود کردن میزان مصرف قندهای اضافه شده و تصفیه شده ، غلات تصفیه شده و سدیم بسیار مهم استچربی اشباع نشده و چربی ها و غذاهای اشباع کم مواد مغذی.

مهمترین نکته برای تغذیه کودکان

  1. باید به کودک در مورد اهمیت تغذیه مناسب و کمک به کودکان در شکل گیری عادات غذایی سالم آموخته شود.هرچه کودک شما از تغذیه بیشتر بفهمد ، به خوردن غذای سالم علاقه بیشتری پیدا می کند.
  2. شما باید یاد بگیرید که لیبل های غذایی را که خریداری می کنید بخواند و به کودک خود اهمیت خواندن آنها را یاد دهید.
  3. نیمی از بشقاب فرزند شما باید از میوه و سبزیجات باشد.
  4. غذاهای تازه را بیش از غذاهای ذخیره شده انتخاب کنید.
  5. طرز تهیه و تهیه غذاها می تواند بر ارزش غذایی تأثیر بگذارد ، مثلاً کباب کردن سبزیجات ، بخارپز کردن آنها ، پخت آنها یا جوشاندن آنها به جای سرخ کردن یا جوشاندن آنها ، ارزش غذایی آنها را بسیار کاهش می دهد.
  6. غذاهای مختلفی باید خورده شوند و دارای مواد مغذی مختلفی باشند ، بنابراین مطمئن شوید کودک شما از میوه و سبزیجات متنوعی برخوردار است.
  7. غذاهای مغذی را پیدا کنید که کودک شما از آن لذت می برد.
  8. میوه را به عنوان جایگزینی برای دسر برای کودکان امتحان کنید.

همچنین ممکن است شما علاقه مند باشید: غذای سالم برای کودکان … 25 گزینه ای که می تواند غذای کودک شما را کاملاً سالم کند

.

درباره‌ی javadesmaty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =