جمعه , مارس 5 2021
خانه / تغذیه و سلامتی / فواید گیلاس برای دیابت حقایق مهمی هستند
برای دیابت حقایق مهمی هستند 660x330 - فواید گیلاس برای دیابت حقایق مهمی هستند

فواید گیلاس برای دیابت حقایق مهمی هستند

گیلاس

در تابستان هیچ چیز بهتر از خوردن میوه های تازه نیست ، به خصوص از آنجا که فصل تابستان پر از انواع میوه های شگفت انگیز است ، بعضی از این میوه ها را می خوریم و برخی دیگر را نادیده می گیریم.

از جمله میوه هایی که شایسته توجه به خوردن هستند ، گیلاس است ، زیرا این میوه های کوچک قرمز حاوی مواد مغذی و خصوصیاتی هستند که باعث می شوند در صف اول قرار بگیرند و علاوه بر این که برای دیابتی ها نقش زیادی دارند ، آنها را در لیست میوه ها قرار دهند. با ما همراه باشید با این میوه خوشمزه و برخی از خواص غذایی و فواید آن برای بیماران دیابتی آشنا شوید.

فهرست مطالب

گیلاس

میوه محسوب می شود گیلاس یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی ، همانطور که برخی معتقدند این میوه در آسیا ظاهر شده است و این میوه علاوه بر طعم شگفت انگیز ، ویژگی های بسیاری نیز دارد. رنگ گیلاس از زرد تا سیاه متفاوت است اما محبوب ترین نوع گیلاس قرمز است. شکل آن از کروی به شکل قلب متفاوت است و یا لوبیا بزرگ یا کوچک است.

ارزش غذایی گیلاس

این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین است ، زیرا حاوی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند زیرا در گیلاس به مقدار کافی یافت می شود.

همچنین حاوی ویتامین A ، مواد معدنی ضروری مانند آهن ، کلسیم و پروتئین و مقادیر زیادی پتاسیم است.

مغز گیلاس حاوی چربی ، کلسترول یا سدیم نیست ، اما حاوی فیبر غذایی و مواد مغذی مفید برای بسیاری از جنبه های سلامتی ما است.

علاوه بر این ، گیلاس حاوی ترکیبات مفید دیگری مانند بور ملاتونین و آنتوسیانین.

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است سیانین و آنتی اکسیدان هایی که به حفظ سلامت بدن کمک می کنند.

فواید گیلاس برای دیابت

بیمار دیابتی

گیلاس یک میوه نسبتاً کم کالری و غنی از مواد مغذی با فواید زیادی برای سلامتی است و تقریباً برای همه افرادی که رژیم متعادل دارند توصیه می شود ، اما آیا دیابتی ها هم می توانند از طعم و خواص این میوه خوش رنگ و شیرین لذت ببرند؟

اگرچه گیلاس دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​است و مانند همه میوه ها ، گیلاس حاوی برخی از قندهای طبیعی ، به ویژه گلوکز و فروکتوز است که بسته به نوع و درجه رسیدن میوه ، غلظت آنها معمولاً بین 8 تا 20 درصد است ، اما هنوز هم هستند منبع خوبی از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. سرشار از فیبر است و مصرف آن می تواند به کاهش عوارض دیابت کمک کند.

آیا دیابتی ها می توانند گیلاس را با خیال راحت بخورند؟

گیلاس سرشار از مواد مغذی است و می تواند به شما در تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک کند ، اما از آنجا که بیماران دیابتی باید سطح قند خون خود را کنترل کنند ، یکی از راه های این کار نظارت بر میزان کربوهیدرات روزانه آنها است و همچنین باید به مقدار کربوهیدرات هایی که می خورند.

گیلاس میوه ای سالم با شاخص گلیسمی متوسط ​​است ، بنابراین اگر قصد دارید این میوه را به عنوان یک بیمار دیابتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، باید قند خون خود را قبل و بعد از خوردن گیلاس ، به ویژه در روزهای اول کنترل کنید.

فواید انیسون برای معده و اهمیت این نوشیدنی جادویی

این یک واقعیت از فواید گیلاس برای بیماران دیابتی است

میوه گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است:

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و برخی از آنها دارای خواص ضد دیابت هستند و از جمله آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ، آنتوسیانین ها هستند که باعث رنگ قرمز گیلاس می شوند ، باعث افزایش تولید انسولین در بدن می شوند و به تنظیم قند خون کمک می کنند. سطح

سرشار از فیبر غذایی:

حدود 10 گیلاس حدود 10٪ نیاز روزانه بدن به این ماده را تأمین می کند و همانطور که می دانید فیبر هضم غذا را به تعویق می اندازد و با کاهش سرعت هضم قند از افزایش شدید قند خون جلوگیری می کند.

سرشار از مواد مغذی:

گیلاس حاوی انواع مواد مغذی مفید از جمله فسفر ، کلسیم ، منیزیم و آهن است و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند کوئرستین و اسید آلژنیک و همچنین پلی فنل ها ، کاروتنوئیدها ، تریپتوفان ، سروتونین و ملاتونین است.

از ویتامین های موجود در این میوه می توان به ویتامین C اشاره کرد که گیلاس را به یکی از گزینه های مناسب برای مرکبات تبدیل کرده است.

پلی فنول ها و ویتامین C موجود در گیلاس همچنین با جلوگیری یا کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو ، سلامتی را بهبود می بخشد.

مقابله با عوارض دیابت:

همانطور که گفتیم ، گیلاس حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیاری است که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند.

از آنجا که رادیکال های آزاد می توانند در عوارض دیابت نقش داشته باشند ، مصرف این میوه می تواند تأثیر خوبی بر سلامت بیماران دیابتی داشته باشد.

تنظیم قند خون:

گیلاس با تنظیم صحیح قند خون به نظر می رسد خطر دیابت را کاهش می دهد و با توجه به موارد فوق و اگر دیابت دارید می توانید از گیلاس به عنوان یک غذای سالم و خوشمزه در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، اگرچه باید به کربوهیدرات ها و شاخص گلیسمی آنها توجه کنید.

کربوهیدرات موجود در گیلاس برای بیماران دیابتی:

کربوهیدراتهای موجود در گیلاس تازه به پختگی و نوع آنها بستگی دارد به طور کلی ، یک فنجان گیلاس شیرین و بدون دانه حاوی حدود 25 گرم کربوهیدرات است که معادل کربوهیدرات موجود در حدود 6 قاشق چای خوری شکر است.

اما خوردن نصف فنجان از این میوه در یک وعده غذایی برای دیابتی مشکلی نخواهد داشت ، اما برای اطمینان از آن توصیه می شود یک ساعت تا دو ساعت پس از خوردن آن سطح قند خون خود را بررسی کنید.

گیلاس برای محافظت در برابر دیابت:

طعم شیرین گیلاس سیاه ممکن است شما را نگران کند و کسانی که انواع خاصی از دیابت را تشخیص داده اند نیازی به نگرانی نیستند زیرا این میوه دارای شاخص گلیسمی پایین است که برای بیماران دیابتی مفید است.

گیلاس تعادل قند خون را بهبود می بخشد

میوه ها کمی دوست ندارند زیرا حاوی قند زیادی هستند ، به ویژه برای بیماران دیابتی ، اما گیلاس دارای شاخص گلیسمی پایین است ، زیرا تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس می توانند قند خون را کاهش دهند ، آن را متعادل کنند و با دیابت مقابله کنند.

راهنمای جامع شما برای بیوتین

نحوه مصرف گیلاس برای بیماران دیابتی

در فصل گیلاس بهتر است این میوه را تازه و ارگانیک تهیه و مصرف کنید ، اما در سایر فصول سال می توانید از گیلاس های منجمد و بدون افزودن قند استفاده کنید.

گیلاس خشک نیز گزینه خوبی است ، اما به دلیل محتوای قند زیاد ، مصرف مقادیر زیاد توصیه نمی شود.

خوردن کمپوت گیلاس نیز به دلیل داشتن مقدار زیادی قند گزینه مناسبی نیست.

فواید گیلاس مختلف

علاوه بر تمام خواص و عناصر غذایی که ما در گیلاس صحبت کردیم ، این میوه از طریق خواص و فواید زیر یک متحد قوی و م effectiveثر در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است:

گیلاس التهاب را کاهش می دهد:

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و آنتوسیانین است که به طور کامل با التهاب مقابله می کند.

گیلاس به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید

گیلاس سرشار از ملاتونین است که یکی از اصلی ترین و موثرترین هورمون ها در چرخه خواب و بیداری است. مصرف منظم گیلاس یا آب گیلاس سطح ملاتونین را افزایش می دهد ، که می تواند به از بین بردن و تنظیم مشکلات خواب کمک کند.

گیلاس برای مبارزه با سرطان:

گیلاس های شیرین حاوی ویتامین C ، آنتوسیانین ، کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستند که به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک می کنند. همچنین غنی از مواد شیمیایی شیمیایی مانند ترپن ها است که نشان داده شده رشد سرطان را متوقف می کند و عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند. آنتوسیانین همچنین به برداشت سلول کمک می کند. چرخه و آپوپتوز ، تمایز سلول را افزایش می دهد و خطر را کاهش می دهد. تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی.

گیلاس به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند:

گیلاس ها شاخص گلیسمی پایینی دارند اما سرشار از فیبر نیز هستند که در کنترل وزن و بهبود عملکرد بدن بسیار مهم است.

بسیاری از ما به اندازه کافی فیبر غذایی مهم برای سیستم گوارش دریافت نمی کنیم ، بنابراین گیلاس می تواند گزینه خوبی برای افزودن به رژیم غذایی شما باشد زیرا به از بین بردن اختلالات متابولیکی و کاهش التهاب کمک می کند ، هر دو عامل چاقی هستند.

گیلاس برای کاهش خطر بیماری های قلبی:

مصرف گیلاس باعث سلامت قلب و عروق و کاهش چربی و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک می شود و مواد مغذی موجود در گیلاس مانند ویتامین ها ، آنتی اکسیدان های فلاونوئیدها ، کاروتنوئیدها ، مواد معدنی فسفر و وجود پتاسیم و فیتواسترول های آنها برای بدن بسیار مفید است. قلب و سرخرگ ها از آنجا که به تنظیم ضربان قلب و تقویت قلب کمک می کنند ، از سخت شدن رگ های خونی جلوگیری کرده و سطح کلسترول مضر را کاهش می دهد.

گیلاس برای کمک به بهبود حافظه و مفید برای مغز:

گیلاس به دلیل وجود ویتامین A ، ویتامین B و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر برای مغز مفید است که به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند. مصرف گیلاس به دلیل وجود آنتوسیانین در بهبود حافظه و عملکرد حرکتی مفید است. .

فواید بابونه برای قلب ، فشار خون ... و سایر فواید سلامتی

فواید گیلاس برای کبد ، کلیه ها و مثانه:

گیلاس برای افرادی که از سنگ کلیه ، سنگ صفرا یا سنگ مثانه رنج می برند مفید است زیرا به عنوان ماده تخلیه در دستگاه ادراری و دستگاه گوارش عمل می کند که منجر به تخریب سنگ می شود. این میوه همچنین به دفع سموم از بدن ، دفع سنگ مثانه و تمیز کردن مجرای ادرار کمک می کند زیرا حاوی مقدار زیادی پتاس است که تأثیر زیادی در افزایش ادرار دارد.

گیلاس برای کاهش درد عضلانی:

عصاره گیلاس به کاهش درد عضلانی بعد از تمرین کمک می کند زیرا کسانی که ورزش های شدید انجام می دهند می توانند عصاره گیلاس را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

گیلاس برای سرماخوردگی:

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در گیلاس سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی ، آنفولانزا ، تب ، سرفه و عفونت های باکتریایی ، ویروسی و قارچی جلوگیری می کند.

فواید گیلاس برای معده و دستگاه گوارش:

فیبر موجود در گیلاس باعث بهبود هضم غذا ، معده درد را معالجه می کند و مقدار زیادی فیبر موجود در میوه گیلاس حرکات روده را بهبود می بخشد ، از یبوست جلوگیری می کند و سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند.

عوارض جانبی خوردن گیلاس

گیلاس حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است و استفاده بیش از حد از آن باعث مشکلات گوارشی ، شکم درد و نفخ شکم می شود.

اگرچه گیلاس حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است ، اما نمی تواند جایگزین سایر مواد مورد نیاز بدن شود.

افرادی که بدن حساس دارند ممکن است با مصرف زیاد آلبالو آلرژی را تشدید کنند.

شما از فواید گیلاس سیاه برای سلامتی آگاه هستید اما هنوز هم در مورد گیلاس سیاه تذکراتی وجود دارد که باید بدانید. شناخته شده است که گیلاس همچنین منبع بسیار خوبی از بتا است – معروف به ویتامین A اما آیا می دانید ویتامین A بیش از حد در بدن می تواند سمی باشد؟ بنابراین ، مصرف میوه های گیلاس در مقادیر متوسط ​​بسیار توصیه می شود.

سرانجام …

امیدوارم این خصوصیات باعث شده توجه بیشتری به این میوه داشته باشید و آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

شما به عنوان یک بیمار دیابتی ، گیلاس را به میزان متوسط ​​می خورید و برای جلوگیری از هرگونه عارضه یا عوارض جانبی غیر قابل تصور ، بیش از حد مصرف نمی کنید.

توصیه می شود قبل از افزودن گیلاس یا ایجاد هرگونه تغییر مهم در رژیم خود ، با پزشک خود که بر وضعیت شما نظارت دارد مشورت کنید و همچنین اگر بعد از این تغییر دچار نوسانات شدید قند خون شدید ، باید پزشک را در جریان بگذارید.

این مقاله اطلاعات فرهنگی علمی است ، اما نمی تواند جایگزین مشاوره با پزشک برای مشاوره ، تشخیص و درمان باشد.

.

درباره‌ی جواد عصمتی

دیدگاهتان را بنویسید