دوشنبه , سپتامبر 21 2020
خانه / تغذیه و سلامتی / فواید آووکادو: 15 فواید سلامتی آووکادو که آن را به یک غذای عالی تبدیل می کنند

فواید آووکادو: 15 فواید سلامتی آووکادو که آن را به یک غذای عالی تبدیل می کنند

آووکادو یک میوه گلابی به شکل سبز است که اغلب به آن “گلابی تمساح” گفته می شود و دارای چربی های سالم و فیبر علاوه بر مواد مغذی مهم مختلف است. آووکادو یک میوه منحصر به فرد است در حالی که بیشتر انواع میوه ها عمدتا از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند ، آووکادو سرشار از چربی های سالم است. آووکادو فواید سلامت و قدرتمند زیادی دارد در اینجا 12 فواید سلامتی آووکادو وجود دارد که مورد حمایت تحقیقات علمی است.

1. آووکادو فوق العاده مغذی است.

این میوه بسیار مغذی است و به دلیل داشتن طعم خوب و بافت غنی ، به غذاهای مختلفی اضافه می شود. این روزها آووکادو به یک غذای فوق العاده محبوب در بین افراد آگاه به سلامتی تبدیل شده است ، که اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده خوانده می شوند که با توجه به خواص درمانی فراوان آن تعجب آور نیست. انواع مختلفی از آووکادو وجود دارد که از نظر شکل و رنگ متفاوت هستند ، از گلابی به شکل گرد و سبز تا سیاه و غالباً از 8 اونس وزن (220 گرم به 3 پوند یا 1.4 کیلوگرم) وزن دارند.

غالباً آن را گلابی تمساح می گویند زیرا تمایل به شکل گلابی دارد و مانند پوست کروکودیل دارای پوست سبز پرزرق و براق است. خمیر زرد-سبز داخل میوه خورده می شود ، اما پوست و دانه ها از بین می رود. آووکادو بسیار مغذی است و حاوی انواع مواد مغذی از جمله 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف است.

در اینجا برخی از پرمصرف ترین مواد مغذی موجود در یک وعده 3.5 گرم (100 گرم) آووکادو وجود دارد:

  • ویتامین K: 26٪ از RDA.
  • فولات: 20٪ RDA.
  • ویتامین C: 17٪ از RDA.
  • پتاسیم: 14٪ از RDA.
  • ویتامین B5: 14٪ از RDA.
  • ویتامین B6: 13٪ از RDA.
  • ویتامین E: 10٪ از RDA.

این ماده همچنین حاوی مقادیر کمی منیزیم ، منگنز ، مس ، آهن ، روی و فسفر و همچنین ویتامین های A ، B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) و B3 (نیاسین) است. این همه با 160 کالری ، 2 گرم پروتئین و 15 گرم از چربی های سالم حاصل می شود. اگرچه حاوی 9 گرم کربوهیدرات است ، 7 عدد از آنها فیبر هستند ، بنابراین فقط حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص است و آن را به عنوان غذای گیاهی کم کربوهیدرات تبدیل می کند.

آووکادو فاقد کلسترول یا سدیم است و از نظر چربی های اشباع کم است ، به همین دلیل توسط بعضی از متخصصان معتقدند که این مواد مضر هستند ترجیح می دهند.

فواید آووکادو

2. حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است

پتاسیم ماده مغذی است که اکثر افراد به آن مبتلا نمی شوند. آووکادو سرشار از پتاسیم است 3.5 3.5 اونس یا 100 گرم ، حاوی 14٪ از جیره غذایی روزانه توصیه شده ، در مقایسه با 10٪ موز است ، زیرا آنها یک غذای معمولی با پتاسیم بالا هستند. مطالعات متعددی حاکی از آن است که مصرف زیاد پتاسیم با فشار خون پایین همراه است ، زیرا فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای حملات قلبی و سکته های قلبی و همچنین نارسایی کلیه است.

3. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده قلب سالم است

آووکادو یک ماده غذایی پرچرب است ، در حقیقت 77 درصد کالری موجود در آن از چربی ها حاصل می شود ، که این امر آن را به عنوان یکی از غذاهای گیاهی چرب در دسترس می باشد ، اما حاوی هیچ چربی مضر نیست. اسید اولئیک این یک اسید چرب اشباع نشده و همچنین مؤلفه اصلی روغن زیتون است و گفته می شود که برخی از مزایای سلامتی آن است. اسید اولئیک با کاهش التهاب ارتباط دارد و نشان داده شده است که اثرات مفیدی بر روی ژنهای مرتبط با سرطان دارد. چربی های موجود در آووکادو در برابر اکسیداسیون ناشی از گرما مقاوم هستند و روغن آووکادو را به یک انتخاب سالم و بی خطر برای پخت و پز تبدیل می کنند.

4- آووکادو سرشار از فیبر است

فیبر یک ماده گیاهی غیر قابل احتراق است که می تواند به کاهش وزن و کاهش قند خون کمک کند و از نزدیک با ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها ارتباط دارد ، اغلب بین الیاف محلول و نامحلول تمایز قائل می شود زیرا فیبرهای محلول در تغذیه باکتری های مفید روده شناخته می شوند. که برای عملکرد بدن بسیار مهم است.

هر 100 گرم آووکادو حاوی 7 گرم فیبر است که 27 درصد از مقدار روزانه توصیه شده آن است. حدود 25٪ فیبر موجود در آووکادو محلول است در حالی که 75٪ باقی مانده نامحلول است.

5- خوردن آووکادو به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید در خون کمک می کند

بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ در جهان است ، به نظر می رسد بسیاری از مشکلات خونی با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است و این شامل کلسترول ، تری گلیسیریدها ، نشانگرهای التهابی ، فشار خون و موارد دیگر است. هشت مطالعه روی تعدادی از افراد اثرات آووکادو را بر روی برخی از این عوامل خطر بررسی کردند.این مطالعات نشان داد که آووکادو می تواند:

  • به طور قابل توجهی سطح کلسترول را کاهش می دهد.
  • تری گلیسیریدها را در خون تا 20٪ کاهش می دهد.
  • کلسترول مضر را تا 22٪ کاهش می دهد.
  • کلسترول HDL (خوب) را تا 11٪ افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که شامل آووکادو در رژیم غذایی کم چربی گیاهی ، میزان کلسترول را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. اما اگرچه نتایج این کارآزمایی ها چشمگیر است ، اما باید توجه داشت که همه این مطالعات کوچک و کوتاه مدت بودند و فقط 13 تا 37 نفر برای یک دوره کوتاه کمتر از چهار هفته درگیر بودند.

6. افرادی که آووکادو می خورند ، نسبت به دیگران سالم تر هستند

فواید آووکادو

در یک مطالعه ، به عادتهای غذایی و سلامتی افرادی که آووکادو می خورند و داده های بیش از 17،567 شرکت کننده در ایالات متحده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است ، بررسی شده است که مصرف کنندگان آووکادو سالم تر از افرادی هستند که این میوه را نمی خورند ، بنابراین آنها رژیم غذایی بسیار بالاتری داشتند و احتمال ابتلا به آنها سندرم متابولیکی نیز کمتر بود. که این گروه از علائمی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. همچنین ، افرادی که آووکادو می خوردند مرتباً وزن کمتری داشتند ، BMI کمتری داشتند ، چربی شکمی به میزان قابل توجهی پایین تر داشتند و سطح بالاتری از کلسترول HDL “خوب” داشتند. با این حال ، همبستگی به معنای علت و معلولی نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که آووکادو باعث شود این افراد از سلامتی بهتری برخوردار شوند.

7. چربی آووکادو به جذب مواد مغذی از غذاهای گیاهی کمک می کند

وقتی صحبت از مواد مغذی می شود ، مصرف شما از آنها تنها چیز مهمی نیست ، شما همچنین باید بتوانید این مواد مغذی را جذب کنید ، یعنی آنها را از دستگاه گوارش به بدن خود منتقل کنید و در آنجا از آن استفاده کنید. برخی از مواد مغذی محلول در چربی هستند ، به این معنی که برای بهره مندی از آنها باید با چربی ها ترکیب شوند ویتامین های A ، D ، E و K به همراه آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها همه محلول در چربی هستند.

همچنین ، یک مطالعه نشان داد که اضافه کردن روغن آووکادو به سالادها می تواند جذب آنتی اکسیدان ها را از 2.6 به 15 برابر افزایش دهد ، بنابراین آووکادوها نه تنها بسیار مغذی هستند بلکه می توانند ارزش غذایی سایر غذاهای گیاهی را که می خورید ، بسیار افزایش دهد. این یک دلیل عالی برای همیشه وجود چربی سالم هنگام خوردن سبزیجات است ، زیرا بدون آنها بسیاری از مواد مغذی مفید گیاه هدر می روند.

8- آووکادو حاوی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که می تواند باعث ایجاد چشم سالم شود

آووکادو نه تنها جذب آنتی اکسیدان ها از سایر غذاها را افزایش می دهد بلکه حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های مشابه است و این شامل کاروتنوئیدها ، لوتئین و زاکسانتین نیز می باشد که برای سلامتی چشم بسیار مهم هستند زیرا به حفظ بینایی خوب و بینایی خوب در شب و کاهش آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش می پردازند. بنفشه علاوه بر این ، مقدار زیاد ویتامین A موجود در آووکادو به کاهش خطر ابتلا به تخریب ماکولا که با افزایش سن کمک می کند ، کمک می کند.

9- آووکادو ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند

شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه آووکادو ممکن است در معالجه و پیشگیری از سرطان مفید باشد. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که ممکن است به کاهش عوارض شیمی درمانی در لنفوسیتهای انسانی کمک کند ، همچنین عصاره آووکادو همچنین مانع از رشد سلولهای سرطانی پروستات در آزمایشگاه می شود. با این حال ، باید در نظر داشت که این مطالعات در سلولهای جدا شده انجام شده و لزوماً اثبات نمی کنند چه اتفاقی می تواند در بدن انسان رخ دهد. در مورد محاکمات مستقیم انسانی ، آنها هنوز در دسترس نیستند.

10. عصاره آووکادو ممکن است به تسکین علائم آرتریت کمک کند

آرتروز یک مشکل شایع در بسیاری از کشورها است و انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد که غالباً مشکلات مزمن هستند که افراد در طول زندگی از آن رنج می برند. مطالعات متعدد نشان می دهد که عصاره های روغن آووکادو و سویا می توانند پوکی استخوان را کاهش دهند ، و باید دید که آیا خود آووکادو همان اثر را دارد یا خیر.

11. خوردن آووکادو به شما در کاهش وزن کمک می کند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آووکادو یک ماده غذایی عالی برای کاهش وزن است. در یک مطالعه ، افرادی که با وعده های غذایی خود آووکادو مصرف کرده اند ، در مقایسه با افرادی که میوه نخورده اند ، در طی پنج ساعت آینده ، 23 درصد بیشتر احساس می کنند و 28 درصد کمتر اشتها می کنند. این بدان معناست که مصرف آووکادو در رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری بخورید و چسبیدن به عادات غذایی سالم را برای شما راحت تر کند. آووکادو همچنین از نظر فیبر سرشار از کربوهیدرات بسیار کم است ، دو صفت که به کاهش وزن کمک می کند ، حداقل در افرادی که رژیم غذایی سالم و واقعی را دنبال می کنند.

12. سلامت پوست را حفظ می کند

آووکادو سرشار از ویتامین C و ویتامین E است که مهمترین و محبوب ترین مواد مغذی تا کنون برای حفظ پوست سالم و تابناک و درمان همه مشکلات آن است.

13. باروری را ارتقا می بخشد

طبق برخی منابع و مطالعات ، خوردن آووکادو به افزایش باروری و همچنین بهبود شانس بارداری کمک می کند و با افزایش احتمال موفقیت IVF ارتباط دارد.

14. خوردن آووکادو به بهبود هضم غذا کمک می کند

آیا شما مشکلات گوارشی دارید؟ آووکادو های خوشمزه و خامه ای را امتحان کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، آووکادو سرشار از فیبر است که به جلوگیری از یبوست کمک می کند و باعث هضم و سلامت روده بزرگ می شود. فیبر حجم زباله را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و باعث می شود روده ها دفع آن را آسان تر کرده و در نتیجه هضم را تسهیل می کنند.

15- آووکادو خوشمزه و آسان است که در رژیم غذایی خود گنجانید

گواکامول

آووکادو نه تنها سالم ، بلکه فوق العاده خوشمزه است و با انواع بسیاری از غذاها خوب پیش می روید.شما می توانید آنها را به سالادها و دستور العمل های مختلف اضافه کنید یا به طور معمول آنها را با قاشق به طور معمول میل کنید.آووکادوها دارای بافتی خامه ای ، خامه ای هستند و با سایر مواد خوب ترکیب می شوند.

گفتنی است گواکامول که محبوب ترین مورد استفاده از آووکادو است ، یک سس غوطه ور است که در کنار بسیاری از ظروف و کراکرها سرو می شود ، از جمله آووکادو با ترکیباتی مانند نمک ، سیر ، گشنیز و برخی مواد دیگر که مطابق دستور آن متفاوت است.

آووکادو اغلب برای رسیدن به بلوغ مدتی طول می کشد ، و هنگام رسیدن آنها باید کمی لطیف باشند ، زیرا غذای سختی خورده نمی شوند. مواد مغذی موجود در آووکادو به زودی بعد از هم زدن می توانند اکسیده و قهوه ای شوند ، اما اضافه کردن آب لیمو باید این روند را کندتر کند.

نتیجه

آووکادو یک ماده غذایی عالی است که سرشار از مواد مغذی است که رژیم غذایی مدرن فاقد بسیاری از آنها است.آنها از نظر کاهش وزن ، از نظر قلبی سالم هستند و آخرین نکته اما مهم نیست که آنها طعم فوق العاده ای دارند.

.

درباره‌ی javadesmaty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 17 =