چهارشنبه , سپتامبر 23 2020

رژیم کتو

با توجه به مشکلات وزن بیش از حد و چاقی بیش از حد که بیشتر افراد از آن رنج می برند ، رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که به آنها در کاهش وزن اضافی و کاهش درصد چربی آنها کمک می کند و این رژیم ها رژیم کتو هستند که از دید کلی ، یک رژیم غذایی است که عمدتا به خوردن پروتئین وچربی های مفید و فیبر 80 درصد از رژیم های غذایی روزانه و 20 درصد برای کربوهیدرات ها است که در این مقاله فواید و مضرات آن و نحوه اجرای آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

تصور غلط از رژیم کتو؟

اگر به شما بگویم می توانید با تغییر رژیم غذایی خود به رژیم کتو ، سطح انرژی خود را افزایش دهید چه می گویید؟ در مورد از دست دادن چربی یا افزایش ماهیچه با استفاده از همین رژیم غذایی چطور؟

ما در مورد رژیم های کتوژنیک صحبت می کنیم. کتابهای بی شماری در مورد این موضوع خاص نوشته شده است ، با این حال دنیا ارزش این رژیم را درک نمی کند. من همواره همان نظرات را می شنوم: “ای مرد ، که رژیم غذایی برای شما بد است” “شما افزایش کلسترول در در نتیجه مقدار زیادی چربی مفید خون به وجود می آید و ممکن است دچار حمله قلبی شوید. ”این از کجا ناشی می شود؟ کمبود دانش بیشتر اوقات ما از آنچه نمی فهمیم می ترسیم بنابراین ما در اینجا هستیم تا کمی به این موضوع بپردازیم و امیدواریم که شما را با درک بهتر این رژیم ترک کند.

فواید رژیم کتو

  • افزایش چربی چربی: دلیل این امر به این دلیل است که شما چربی های سالم می خورید ، این باعث می شود بدن شما احساس امنیت کند ، بنابراین چربی های مضر را در داخلا می سوزاند و آنها را با چربی های حرفه ای جایگزین می کند که برای یک دوره بسیار کوتاه حرفه ای و در حال ذوب هستند. »برخلاف آنهایی که مضر هستند.
  • افزایش سطح انرژی: دلیل این امر این است که چربی های مفید یکی از مهمترین منابع انرژی هستند.
  • کاهش گرسنگی در هنگام برش: به دلیل کالری زیاد موجود در چربی های مفید ، زیرا هر گرم از چربی های مفید مربوط به 9 کالری است.
  • این امکان را به شما می دهد تا هنگام افزایش توده عضلانی ، بدون انباشت چربی عضله بسازید.
  • به شما این امکان را می دهد که در طول دوره چربی (خشک شدن) چربی از دست ندهید.
  • افزایش در هورمون ها آلبانیایی در خون به طور معمول (بدون مکمل) به دلیل مقدار زیاد چربی های مفید.

رژیم کتو و قلب

رژیم کتوژنیک ممکن است تأثیر مثبتی در محافظت از عفونت داشته باشد سندرم متابولیکیا سندرم متابولیک ، که گروهی از عوامل خطرزا باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) می شوند ، که اولین عامل مرگ در جهان است این عوامل خطرزا شامل چاقی در ناحیه شکم (حمل چربی اضافی معده) ، فشار خون بالا و تری گلیسیرید خون در خون است. قند خون بالا در حین روزه داری و کلسترول خوب پایین.

رژیم کتو و تأثیر آن بر هورمون ها

رژیم Keto رژیم غذایی هورمونهای آنابولیک زیر را افزایش می دهد:

  • تستوسترونهورمون مردانه مسئول ساخت عضله در مردان است.
  • استروژن هورمون زن مسئول ساخت عضله در زنان است.
  • هورمون رشد GH مسئول رشد در نر و ماده.
  • هورمون IGF-1 (فاکتور رشد انسولین مانند).
  • انسولین هورمون رژیم کتو طی هفته بار یک بار در طی فرآیند بارگذاری کربوهیدرات تأثیر می گذارد .در پاراگراف بعدی توضیح خواهیم داد که این به چه معنی است.

رژیم کتو ، انسولین و بار کربوهیدرات؟

رژیم کتو باعث افزایش سطح هورمون انسولین می شود به گونه ای که هنگام بالا رفتن از رژیم کتو ، از فواید این هورمون مطلع می شویم.

انسولین چه کاری انجام می دهد؟

انسولین هورمونی است که اثرات گسترده ای در متابولیسم و ​​بسیاری از سیستم های بدن دیگر دارد (به عنوان مثال رعایت رگ های خونی). انسولین باعث می شود که بیشتر سلول های بدن شما گلوکز را از خون (از جمله سلول های کبدی ، ماهیچه ها و بافت چربی) جذب کند و آن را به عنوان گلیکوژن در بدن ذخیره کند. کبد و ماهیچه ها

استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی در هنگام غیاب انسولین (یا کم) متوقف می شود ، گلوکز توسط اکثر سلول های بدن جذب نمی شود و بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی می کند (یعنی انتقال چربی از بافت چربی به کبد برای بسته بندی به عنوان منبع انرژی) از آنجا که سطح آن یک مکانیسم کنترل سوخت و ساز است. به طور مرکزی ، وضعیت آن به عنوان یک سیگنال کنترل برای سایر سیستم های بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد (مانند جذب اسیدهای آمینه توسط سلول های بدن) دارای بسیاری از اثرات آنابولیک دیگر در بدن است و یکی از مهمترین هورمون ها برای ساختن عضلات و از بین بردن چربی ها بدون تأثیر بر میزان عضله است.

چه زمانی بدن ما انسولین تولید می کند؟ پنهان شد لوزالمعده انسولین عمدتاً در پاسخ به کربوهیدرات ها است. در رژیم ما میزان کربوهیدرات بسیار کم است. “این 20٪ از رژیم غذایی روزانه را تشکیل می دهد. میزان انسولین نیز پایین خواهد بود. آیا این بدان معنی است که انسولین را از دست می دهیم؟ به هیچ وجه ، زیرا این روند القای انسولین است.این جایی است که مأموریت کربوهیدرات هفته ای یک بار انجام می شود شما باید کربوهیدرات ها را بارگذاری کنید ، یعنی یک روز در هفته رژیم غذایی کتو منعکس کننده 80 درصد پروتئین و چربی های سالم ، 20 درصد کربوهیدرات تا 80 درصد کربوهیدرات و 20 درصد پروتئین و چربی های مفید است.

این امر باعث می شود سطح انسولین بالا رود ، و انسولین اسیدهای آمینه را به بافت عضله منتقل می کند ، اما در این مدت مجدداً ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها را مجدداً تجدید می کند.

غذاهایی برای خوردن در رژیم کتو

پروتئین حیوانی (40 درصد از رژیم غذایی روزانه)

پروتئین گیاهی به میزان زیادی مصرف نمی شود زیرا حاوی درصد خوبی از کربوهیدرات ها است

محصولات لبنی – شیر کامل – مرغ – گوشت قرمز – ماهی – تخم مرغ – پودر پروتئین به عنوان مکمل رژیم غذایی.

چربی های سالم (40 درصد از رژیم غذایی روزانه)

روغن زیتون سرد به طور انحصاری به معنای آن است که نباید در معرض گرما قرار گیرد زیرا باعث از بین رفتن خواص مفید آن – آجیل – آووکادو – زرده تخم مرغ – دانه روغنی – دانه چیا – روغن نارگیل – کره بادام زمینی یا کره بادام زمینی می شود.

کربوهیدرات (از سبزیجات فقط 20 درصد از رژیم غذایی روزانه)

فقط کافی است هنگام خرید غذا چشمان خود را برای محتوای کربوهیدرات باز نگه دارید

سبزیجات همچنین منبع عالی کربوهیدرات ها هستند و سیستم گوارشی شما را به درستی کار می کنند ما به شما پیشنهاد می کنیم مقدار زیادی سبزیجات فیبری بخورید و انتخاب زیادی در این زمینه وجود دارد شما فقط باید کارهای خانه خود را برخی از سبزیجات با کالری دریافتی خود انجام دهید.

اینها تقریباً 10 گرم کربوهیدرات در هر وعده است:

  • مارچوبه: 20 گرم
  • لوبیای سیاه: 1/2 فنجان
  • کلم بروکلی خام: مقادیر نامحدود
  • جوانه بروکسل: 11 جوانه
  • کرفس: نامحدود
  • انتخاب نامحدود
  • قاصدک: 4 فنجان
  • هویج: 2 میانگین
  • لوبیای سبز: 1 لیوان
  • کاهو: نامحدود
  • قارچ: نامحدود

مواقع شروع موافقان پیروان رژیم Keto با موانعی روبرو خواهید شد

هنگامی که شما شروع به دنبال کردن رژیم کتو می کنید ، بدن شما عادت نخواهد کرد چربی های مفید بعنوان منبع انرژی بعد از مدت هاست که از کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی استفاده می کنید و این تغییر بین کربوهیدرات های مفید و چربی ها بدن شما را در معرض برخی موانع موقتی قرار می دهد در حالی که بدن به منبع انرژی فعلی چربی عادت دارد پس نگران این موضوع نباشید. و موانع هستند

  • برخی از نمک های بدن از بین می رود
  • ادرار افزایش می یابد
  • خستگی و فرسودگی
  • قند خون به میزان کم می رسد
  • گرفتگی عضله
  • تمایل به خوابیدن
  • روده را نگه دارید

برای مدت کوتاهی نگران نباشید و تمام این علائم به پایان می رسد و بدن به منبع انرژی جدید که چربی های مفید هستند عادت می شود.

.

درباره‌ی javadesmaty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =