شنبه , می 30 2020
خانه / تغذیه و سلامتی / درمان بی اشتهایی با بهترین غذاها و روشهای مفید – مجله شما

درمان بی اشتهایی با بهترین غذاها و روشهای مفید – مجله شما

در صورت عدم درمان ، بی اشتهایی می تواند منجر به اختلالات جسمی جدی مانند کاهش شدید وزن ، کم خونی ، عدم تعادل در الکترولیت ها و مشکلات کلیوی شود.

در این مقاله غذاهای مفیدی برای درمان بی اشتهایی ارائه خواهیم کرد ، با روش هایی که می تواند به درمان این مشکل کمک کند.

بی اشتهایی

بی اشتهایی یا فقدان گرسنگی که در همه گروه های سنی مشاهده می شود نوعی از رفتارهای غذایی است که می تواند به عنوان از دست دادن هوس غذاها و کاهش نیاز به کالری های اساسی یا فوبیای غذایی و انتخاب مواد غذایی نیز تعریف شود زیرا بسیاری از افراد از عدم تمایل به خوردن غذا تعریف می کنند ، برخی افراد هنگام گرسنگی نمی توانند به درستی غذا بخورند ، و حالت تهوع وجود دارد که همراه با این مشکل قبل یا بعد از خوردن وعده غذایی است که معمولاً یک یا دو روز به طول می انجامد.

اما اگر از دست دادن اشتها بیش از دو یا سه روز ادامه یابد ، به یک مسئله نگران کننده تبدیل می شود جایی که از دست دادن اشتها می تواند به دلایل مختلفی از جمله تهوع و سردرد یا به دلیل عدم علاقه به برخی از غذاها یا به دلیل استرس و فشارهای روحی ناشی از فشار روحی و روانی بر اشتهای فرد تأثیر بگذارد یا به دلیل بارداری ، برخی عفونت های ویروسی ، باکتریایی و قارچی نیز می توانند باعث بی اشتهایی شوند.

از بین رفتن اشتها می تواند به دلیل برخی بیماری های جدی مانند کلیه ها ، کبد ، نارسایی قلبی یا به دلیل اختلالات خود ایمنی و افسردگی یا به دلیل مصرف داروهای خاصی از جمله افسردگی ، فشار خون ، آنتی بیوتیک ها و دلایل دیگری باشد که می تواند باعث از دست رفتن اشتها شود.

علائم بی اشتهایی شامل موارد زیر است:

  • عدم اشتیاق به غذا.
  • سبک وزن.
  • خستگی عمومی و احساس خستگی در هنگام خوردن و ترک نیمی از غذا.
  • بیخوابی.
  • پوست کم رنگ و خشک.
  • ناخن های شکننده
  • یبوست.
  • افسردگی.
  • کاهش فشار خون.
  • از فعالیت های اجتماعی دوری کنید.
  • معده سریعتر از حد معمول پر می شود.
  • مشکل در بلع هنگام غذا خوردن.

درمان بی اشتهایی

اگر شما یا اطرافیان مبتلا به بی اشتهایی هستید و می خواهید آن را درمان کنید ، می توانید از بعضی غذاها استفاده کرده و از برخی روش ها برای غلبه بر اختلالات خوردن و درمان بی اشتهایی استفاده کنید:

مهمترین غذاهایی که به درمان بی اشتهایی کمک می کنند:

آناناس

به هضم غذا به درستی کمک می کند این میوه برای افرادی که از دست دادن اشتها رنج می برند بسیار خوشمزه و مناسب است زیرا آناناس بالغ باعث کاهش اسیدیته و نفخ معده می شود و به همین دلیل یک غذای بی اشتها محسوب می شود.

سیب

این میوه به طور طبیعی سرشار از انواع مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر است.

سیب باعث رفع اختلالات گوارشی ، کاهش کلسترول و فشار خون ، تثبیت قند خون و افزایش اشتها می شود.

سیب میوه ای از هر چهار فصل است و هر روز آنها را مصرف کنید زیرا آنتی اکسیدان های موجود در آنها به عنوان سپر در مقابل بی اشتهایی عمل می کنند.

سیب زرد بخورید زیرا برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی و افزایش اشتها مفید است.

انگور

آب انگور یا میوه های انگور که می توانید قبل یا بعد از غذا انتخاب کنید ، روی اشتهای شما ، به خصوص انگور ترش تأثیر مثبت خواهد گذاشت .بهتری است.

مصرف منظم انگور به مدت یک ماه فواید قابل توجهی در درمان بی اشتهایی خواهد داشت.

انار

اگر به دنبال غذای خوشمزه ای هستید که اشتهای شما را تحریک می کند ، انار انتخاب مناسبی است ، مخصوصاً برای کودکان.آب انار قبل از غذا می تواند اشتها را باز کند.

نارنجی

پرتقال ها به طور گسترده برای درمان بیماران بی اشتهایی استفاده می شوند زیرا این میوه می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد.

رایحه نارنج همچنین می تواند با آرام کردن اعصاب و کاهش سطح استرس ، افسردگی را درمان کند.

پرتقال ها نه تنها ویتامین C به شما می دهند ، بلکه باید آن را بخشی از زندگی خود نیز در نظر بگیرید و هر روز آن را مصرف کنید زیرا باعث بی اشتهایی بدن می شود و انرژی تأمین می کند که تأثیرات مثبتی بر بدن دارد.

روزانه یک فنجان آب پرتقال تازه بنوشید یا کمی پرتقال بخورید.

همچنین می توانید کمی نمک طبیعی ، پودر فلفل سیاه و آب لیمو به آن اضافه کنید تا طعم آب پرتقال را بهبود بخشد.

سیر

سیر یکی دیگر از داروهای خانگی مؤثر برای بی اشتهایی است زیرا سرکوب کننده اشتها خوب است که به افزایش ترشح مایعات و پاکسازی دستگاه گوارش در بدن کمک می کند.

برای کمک به غلبه بر بی اشتهایی می توانید از ویژگی اشتهای سیر استفاده کنید سیر برای تنظیم دستگاه گوارش و افزایش هوس غذاها شناخته شده است.

می توانید از چای سیر استفاده کنید یا می توانید از آن در وعده های غذایی خود استفاده کنید:

یک فنجان آب بریزید و 3 تا 4 میخک سیر خرد شده را اضافه کنید و این مخلوط را برای چند دقیقه بجوشانید ، سپس دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک نوک نمک را فیلتر کرده و به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را دو بار در روز برای چند هفته بنوشید.

لیموترش سبز

لیمو همچنین گرسنگی را تحریک کرده و اثرات خستگی شدید و حالت تهوع را در بدن کاهش می دهد.

دو قاشق غذاخوری آب لیمو را در آب جوش قرار دهید ، سپس 2-3 میخک سیر ریز اضافه کنید و بگذارید این مخلوط به دمای اتاق خنک شود و این نوشیدنی را یک بار در روز به مدت یک هفته بنوشید تا اشتهای شما بهبود یابد.

چای لیمو و زنجبیل

چای لیمو و زنجبیل باعث کاهش درد معده و خطر سوزش قلب و سوء هاضمه می شود.

این باعث جذب بهتر مواد غذایی می شود ، از نفخ بعد از خوردن زیاد غذا جلوگیری می کند و اشتهای شما را افزایش می دهد.

مواد تشکیل دهنده و طعم غالب این چای باعث می شود زنجبیل در میان گیاهان خوشمزه ای قرار بگیرد که در آن می توانید چای زنجبیل را به شکل آسیاب زنجبیل تازه ریخته و از قبل آن را با کمی آب جوش مخلوط کرده و عسل را اضافه کنید تا شیرین شود و یک قاشق غذاخوری از آن را روزانه دو بار مصرف کنید.

درمان بی اشتهایی با نعناع

هر روز دو قاشق چایخوری آب نعنا بنوشید یا روزانه مقداری فنجان چای نعنا بنوشید.

برای تهیه چای نعناع ، دو قاشق مرباخوری برگ نعناع خشک یا سبز را درون یک فنجان آب داغ قرار دهید ، 10 دقیقه آن را بگذارید و سپس آن را بنوشید.

به دلیل خاصیت نعناع ، درمانی برای بی اشتهایی و بی اشتهایی است.

برای بهبود روحیه خود می توانید بوی برگهای نعناع سبز را استنشاق کنید.

بهتر است نعناع تازه بخورید نه خشک.

نوشیدن آب نعناع در طول روز باعث کنترل اشتها (از نظر مثبت) می شود.

درمان بی اشتهایی به روش های دیگر:

از توصیه متخصصان برای درمان بی اشتهایی به روش های مختلف ، ما این راه حل ها را به شما نشان می دهیم که می تواند در رفع این مشکل کمک کند:

با یک دوست یا متخصص تغذیه صحبت کنید:

اختلال در خوردن غذا (چه غذا خوردن و چه زیاد غذا خوردن) می تواند عزت نفس فرد را به شدت کاهش دهد ، اما مهمترین قدم اول برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن مشکلات خود با دیگران است.

اما قبل از اینکه مشکلات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید ، حتماً به کسی بگویید که به او اعتماد دارید و می توانید روی آنها حساب کنید تا در این راه به شما کمک کنند.

در یک کلوپ محلی ثبت نام کنید و از متخصص تغذیه کمک بخواهید زیرا مشاوره با یک متخصص تغذیه اطمینان حاصل می کند که هنگام تعادل کالری خود با ویتامین ها سالم باشید و همچنین اگر می خواهید وزنه بزنید با دوستانی که اهداف مشابهی دارند تعادل برقرار کنید.

یک متخصص تغذیه معتبر به شما کمک می کند تا به شیوه ای سالم وزن خود را بدست آورید و یک عادت غذایی سالم به دست آورید و با کنترل عادات غذایی ، یادگیری مراقبت از خود و اعتماد به افرادی که سعی در کمک به شما دارند ، تغذیه متعادل را بهتر بشناسید.

مشارکت در برنامه اختلالات تغذیه ای و جلسات درمانی مرتبط:

شرکت در برنامه های درمانی می تواند به شما کمک کند احساس امنیت کنید و از شر تنهایی خلاص شوید زیرا تجربه خود را با دیگران و سایر اعضای دیگر در میان خواهید گذاشت که به شما این امکان را می دهد تا از شر بی اشتهایی خلاص شوید.

خودتان را بپذیرید و درک کنید:

پذیرش اختلال خوردن به شما امکان می دهد خود و انگیزه های خود را بهتر بشناسید زیرا اهمیت درک و پذیرش خود این است که آنها شما را از نقاط قوت و ضعف خود آگاه تر و آگاه می کنند.

انگیزه خود را حفظ کنید:

بیشتر افراد به سادگی این امر را می پذیرند زیرا انگیزه اساسی مسیر بهبودی است و تعیین هدف نسبتاً آسان است اما پیگیری آن چالشی است که باید سعی کنید آن را برآورده کنید.

روش های مختلفی برای ایجاد انگیزه در خود وجود دارد و ساده ترین آن مطالعه ، تماشای و درخواست اطلاعات در مورد عناصر مختلف انگیزشی است که به شما در حفظ هدف خود کمک می کند.

تغییر رژیم غذایی خود:

رژیم غذایی به خوبی برنامه ریزی شده قطعاً یکی از مهمترین کارهایی است که باید در مورد اختلالات خوردن و بی اشتهایی انجام شود.

حتماً در هنگام تغییر عادات غذایی ، تحقیقات دقیق انجام دهید و به کمک و مشاوره حرفه ای تکیه کنید.

بدون مشورت با متخصص یا افرادی که تجربه تغذیه دارند از خوردن غذا خودداری کنید.

یوگا عالی برای بی اشتهایی:

برخی از نکات یوگا برای درمان بی اشتهایی ، مانند موقعیت خرچنگ ، ​​کبوتر و اسکوات مفید است.

یوگا را از یک حرفه ای یاد بگیرید تا مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید.

درمان طب سوزنی:

طب سوزنی با افزایش احساس راحتی و بهبود آرامش به افراد مبتلا به اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی کمک می کند.

ماساژ برای بی اشتهایی:

ماساژ درمانی بهترین گزینه برای بی اشتهایی است زیرا ماساژ درمانی است که شامل درمان سیستماتیک بافتهای نرم در بدن است.

حداقل 3 تا 4 بار در هفته ماساژ دهید.

مراقبه برای بی اشتهایی:

در هر صورت ، چه شما نشسته باشید ، چه در حالت ایستاده و یا دراز بکشید ، روی خودتان تمرکز کنید یا عبارتی را تکرار کنید.

سعی کنید از اختلافاتی که در ذهن و بدن شما بوجود می آید خودداری کنید.

اگر نمی توانید به تنهایی مراقبه کنید ، به گروه یا باشگاه بپیوندید.

تغییر در رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای درمان بی اشتهایی

  • همیشه صبحانه بخورید زیرا خوردن صبحانه تأثیر عمده ای بر سلامت جسمی و روحی شما خواهد گذاشت و در مقابل از دست دادن اشتها مقاومت بیشتری خواهد داشت.
  • میان وعده های سالم بخورید و تا حد امکان از غذاهای نامناسب و چرب خودداری کنید.
  • غذاهای مورد علاقه خود را برای افزایش تمایل به غذا انتخاب کنید.
  • فیبر کمتری بخورید و از گیاهان و ادویه ها برای پخت و پز استفاده کنید.
  • وعده های غذایی کم و مکرر بخورید زیرا در این روش علاوه بر اینکه از خوردن خسته نمی شوید ، نیازهای بدن خود را نیز برآورده خواهید کرد.
  • از غذاهای ادویه جات ترشی جات و طعم دهنده تر استفاده کنید.
  • بهتر است از خوردن وعده های غذایی خودداری کنید ، حتی اگر آنها را آزار دهند.
  • از خوردن غذاهای بوی بد جلوگیری کنید زیرا باعث کاهش اشتهای شما می شوند.
  • یکی دیگر از سالادهای میوه یا سبزیجات که قبل از هر وعده غذایی خورده می شود ، یکی دیگر از اقدامات درمانی مؤثر در بی اشتهایی است.
  • غذاهای پرادویه بیشتری بخورید تا به تقویت اشتهای شما کمک کند.
  • به تدریج در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.
  • وعده های غذایی خود را با سوپ سبزیجات شروع کنید ، زیرا مفید است.
  • روزانه تعداد انگشت شماری آجیل و مغز بادام میل کنید زیرا آنها به بهبود روحیه شما کمک می کنند.
  • در صورت لزوم از مکمل های غذایی برای کمک به بازسازی بدن استفاده کنید.
  • با پزشک خود صحبت کنید.
  • حمایت و تشویق خانواده برای بهبودی از بیماری مهم است.
  • مهمترین چیز ورزش روزانه و شیوه زندگی منضبط است.
  • زمان و میزان غذایی را که می خواهید بخورید تعیین کنید زیرا اگر بدن به دنبال آن صحیح عادت کند به حدی می رسد که وقتی زمان آن فرا رسید ، شروع به دادن همان نشانه های گرسنگی می کند.
  • گفته می شود که ابتدا غذا با چشم خورده می شود ، بنابراین ظرف را با انواع مختلفی تزئین کنید.
  • چیزهای نرم افزاری را بخورید که نیازی به جویدن نیست یا می توان بدون جویدن آنها را خورد ، مانند ماست و بستنی بخورید.
  • غذاهایی را افزایش دهید که اشتها را افزایش می دهد ، مانند آب سیب ، آب روباه هندی و تربچه ، گشنیز سبز ، پیاز سبز ، کرفس ، هل و تمشک.

سرانجام….

اگر احساس گرسنگی نمی کنید و حتی بعد از انجام این کار بهبود نمی یابید ، به پزشک مراجعه کنید زیرا اگر بی اشتهایی درمان نشود ممکن است منجر به عوارض بسیاری از جمله آریتمی ، عدم تعادل بدن ، کم خونی ، استخوان های ضعیف ، مشکلات کلیوی و بسیاری از بیماری ها شود. دیگری.

درمان بی اشتهایی ممکن است علاوه بر افزایش تمایل فرد به داشتن عادات غذایی سالم و بازیابی وزن طبیعی ، شامل روان درمانی بیمار نیز تحت نظارت یک روانشناس تخصصی باشد.

مکمل های بسیاری موجود در بازار وجود دارد که تولید کنندگان آنها ادعا می کنند اشتها را افزایش می دهند اما فقط توصیه پزشک را انجام می دهند.

.

درباره‌ی javadesmaty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *